Tuesday, October 8, 2019

Ikhlas kah aku??



ikhlaskah aku??

ive think ive been posted about my mom yang warded and sakit..
then dok rumah rehat rehat... 
and kebetulan pulak im not in a good shape too.

sebelum mmy warded sebab jatuh.. i memang x sihat sangat.
tapi masa tu acah acah hebat..
acah acah kuat... redahh je..
boleh lagi jaga mmy.. 
sampai la 1 malam tu terbengkalai aku dengan few of friends kat Hospital for me do the checkup with doctor.. sbb kne athma acute/attack 
masa tu badak memang totally hansappp..
sakit sakit segala.. 
tapi.. aku bangun juga.. pergi jugak melawat mmy..
tengok mmy... jaga mmy.. 
persoalannya.... ikhlaskah aku??

dalam pada sakit.... aku gigih bangun juga..
bangkit.. sebab fkir aku ni anak... yang sakit itu mak..
dan dia masih perlukan aku.. bantuan aku..
tapi.. melihat adik adik yang lain..
aku jadi geram..
aku jadi marah..
aku jadi berang...
adakah aku seorang anak mmy?
then aku bertanya pada diri... ikhlaskah aku? 

saat aku perlukan sokongan hati dan nurani..
saat aku terlalu penat..
saat aku terlalu lelahhh...
aku toleh belakang... 
aku x nampak rupa keluarga aku...
mana??? mana??? sorang pon x ada.. 
mula hati menjadi walang...
mengungkit segenap cerita duka dan lara yang tersimpan jauh disudut hati aku
habis segala ku ungkit walau hanya sekadar di dalam benak fikiran.. 
kemudian aku kembali bertanya pada diri... 
ikhlaskah aku dengan apa yang aku lakukan selama ni..?
ikhlaskah aku dengan apa yang aku korban kan?
ikhlaskah aku... 
ikhlaskah aku...
ikhlaskah aku.. 




No comments:

Post a Comment