Saturday, October 12, 2019

Tempat Menarik Di Singapore



Kota Singapura


Taman botani, singapura

Taman Botani Singapura bukan sahaja sebuah tempat ideal untuk anda sekeluarga menghargai kecantikan alam semulajadi, destinasi ini juga kadang-kala menjadi tempat dimana acara muzik, outdoor cinema, dan pertunjukan seni diadakan secara percuma.



LIttle india

Satu lagi tarikan yang memberi anda peluang untuk mengamati kepelbagaian budaya yang ada di Singapore adalah Little India.

Bau harum teh chai dan beriyani dan irama Bollywood berkumandang di sepanjang jalan ini membuat Little India pengalaman yang unik di metropolitan Singapura.

Tambahan pula warna-warna terang yang menghias bangunan di Little India membuatnya satu destinasi amat sesuai untuk menangkap gambar OOTD.


Mustaffa centre

Pusat membeli-belah 24-jam yang merangkumi keluasan 2 bangunan ini mempunyai 8 tingkat yang penuh dengan barang khas untuk pilihan anda.

Mengikut orang tempatan, kalau boleh cuba elakkan dari melawat tempat ini pada hari Ahad, 8 pagi -12 petang, kerana ia mungkin sesak pada masa-masa ini.


The esplanade

Walaupun dewan konsert yang berada di Esplanade ini terkenal dengan pertunjukan bertaraf antarabangsa yang berbayar, anda juga berpeluang untuk menonton pertunjukan dan pameran percuma yang diadakan hampir setiap hari.




No comments:

Post a Comment