Wednesday, February 26, 2020

Menarik Di Lumut, Perak 2

Menarik Di Lumut, Perak

Kota Belanda - Main Image

Kota Belanda, Pulau Pangkor


Kota Belanda yang terletak di Pulau Pangkor ini adalah sebuah peninggalan sejarah yang wajib dilihat. Di sini anda dapat melihat sisa peninggalan sebuah struktur yang dibina sekitar tahun 1670 untuk tujuan penyimpanan bijih timah yang dikumpulkan dari sekitar negeri Perak.

Setelah puas mengamati sisa kota ini, anda juga boleh melawat kawasan Batu Bersurat yang hanyalah sekitar 100 meter dari Kota Belanda.

Marina Island Pangkor Lumut - Main Image

Pulau Marina


Pulau Marina bukanlah pulau yang biasa kerana ia adalah satu-satunya pulau buatan manusia yang terdapat di Malaysia. Pantai yang terletak bertentangan dengan Pulau Pangkor ini boleh diakses secara terus dari Pulau Pangkor dengan memandu melalui jambatan yang menghubungkan kedua buah pulau indah ini.

Frenzy Waterpark Lumut - Main Image

Frenzy Waterpark, Pulau Marina


Frenzy Waterpark adalah salah satu tarikan hebat sekiranya anda singgah ke Pulau Marina. Taman tema air yang terletak di Marina Island Pangkor Resort & Hotel ini menyediakan permainan membasahkan badan yang serius best!

Kalau anda ke sini, anda akan perasan cabaran-cabaran atau permainan yang terdapat di sini persis di dalam rancangan Wipeout di saluran AXN. Nak betul-betul tingkatkan stamina? Di sinilah lokasinya. Mendebarkan namun dalam masa yang sama cukup menyeronokkan. Memang rugi kalau tak cuba.

Frenzy Water Park Marina Island, Jalan Utama Marina Island, 32200
Bayaran Masuk: Dewasa RM20 | Kanak-kanak RM15

Pulau Pangkor - Main Image

Pulau Pangkor


Pulau Pangkor yang boleh diakses dari Jeti Lumut ini menempatkan banyak khazanah alam yang dapat mengujakan anda sekeluarga. Pantai-pantai di sini yang cukup terjaga, berpasir putih bersih dapat memukau sesiapa sahaja yang memandang.

Setelah puas menikmati pemandangan sekitar Pulau Pangkor, anda boleh melawat kawasan perkampungan di sekitarnya dengan menyewa motosikal ataupun basikal untuk melihat dengan lebih dekat kehidupan kampung yang penuh harmoni. Di sekitar bandarnya pula anda boleh mendapatkan pelbagai jenis buah tangan untuk dibawa pulang.


No comments:

Post a Comment