Sunday, May 31, 2020

Zoo Singapore

Singapore Zoo

Zoo Singapore


Mengakui dirinya sebagai zoo hutan hujan terbaik di dunia, Zoo Singapura merupakan satu lokasi yang cukup mengagumkan. Kemudahan yang ada di sini cukup bersih dan menarik, dan haiwan-haiwan zoo yang ada kelihatannya dipelihara dengan penuh rapi dengan kepelbagaian tumbuh-tumbuhan dan ruang habitat. 

 Orang Utan yang ada cukup mengagumkan, dan para pengunjung boleh melihat orang utan yang seperti seorang dewasa dan bayi bergayut di tinggi sekali di atas platform-platform mereka dan makan pisang-pisang yang ada.

Terdapat juga sebuah keluarga besar chimpanzee, kuda belang, meerkat, Biawak Komodo, tikus mondok, harimau putih, kanggaru, dan banyak lagi haiwan-haiwan lain. para pengunjung boleh memerhatikan sendiri penyusuan kepada beberapa haiwan yang ada. 

Luangkan sekurang-kurangnya tiga jam untuk anda berjalan-jalan di sekitar zoo ini. Jika zoo ini tidak cukup untuk memuaskan keperluan anda melihat haiwan-haiwan liar, terdapat juga Night Safari, River Safari (termasuk juga panda gergasi), dan Jurong Bird Park. Pas untuk taman-taman ini tersedia jika anda ingin melawat lebih dari satu taman hidupan liar ini.


80 Mandai Lake Rd, Singapore 729826 

Tiket: Tiket Dewasa SG $ 37, Tiket Kanak-kanak SG $ 25 (3 hingga 12 tahun) dan Tiket Warga Emas SG $ 17 (berumur 60 tahun ke atas) 
Waktu Operasi: Dibuka dari pukul 8.30 pagi hingga 6.00 petang


No comments:

Post a Comment