Sunday, May 3, 2020

Marina Bay Sands, Singapore

Marina Bay Sands Hotel Review | Luxury Travel Blogger - Carmen Edelson

Marina Bay Sand, Singapore


Resort mewah komplek peranginan Marina Bay Sands adalah terdiri daripada sebuah hotel, jenama-jenama mewah, pusat membeli-belah dengan terusan mengalir melaluinya, Muzium ArtScience, dan juga Marina Bay Sands Skypark – satu sudut pemandangan untuk diambil di seluruh bandar. Dek pemerhati Skypark ini dan kolam infiniti terdapat di dalam kapal (ya, kapal) yang berada di kemuncak hotel tersebut. Hanya tetamu hotel tersebut sahaja dibenarkan untuk menggunakan kolam renang infiniti ini namun sesiapa sahaja boleh melawat ke dek pemerhati.

Dari Skypark ini, anda boleh melihat jambatan inovatif Double Helix, pelabuhan, Gardens by the Bay, dan latar langit yang begitu mengagumkan sekali. Ketika berada di sana di atas bandar, para tetamu hotel boleh menikmati snek atau minum kopi di restoran di atas bumbung atau membeli barang kenang-kenangan dari booth cenderamata yang ada.  

Anda juga boleh membeli gambar skrin-hijau anda di hadapan bangunan hotel tersebut ketika ianya dinyalakan pada waktu malam, namun kos adalah sedikit tinggi: 50 dollar Singapore. Adalah lebih baik untuk meminta tolong daripada pelancong sesama anda untuk menangkap gambar anda. Kemewahan dan keanggunan Marina Bay Sands melambangkan contoh cita rasa Singapura, dan membantu dalam menjadikan ia sebagai salah sebuah bandar antarabangsa di Asia Tenggara.


30 Raffles Ave, Singapore 039803 
Tiket: Ini adalah kawasan akses untuk dek tontonan di Skypark di tingkat 57. 
Terdapat caj kemasukan SG $ 23 untuk orang dewasa, SG $ 20 orang tua dan SG $ 17 kanak-kanak berumur 2 hingga 12 tahun 
Waktu Operasi: Tidak ada batasan waktu untuk tempoh lawatan anda semasa pembukaan jam 9.30 pagi hingga 10 malam (11 petang Fri, Sat & Sun).


No comments:

Post a Comment