Sunday, June 21, 2020

Klong Hae Seafood Buffet Halal




Klong Hae Seafood Buffet Halal


Selain dari pasar terapung, di Khlong Hae ada satu lagi tempat makan halal yang menarik dan agak baru dibuka. Iaitu Khlong Hae Seafood (kalau waze, memang taip tu je). Siapa yang berkunjung ke Hat Yai bersama keluarga besar, bolehlah berkunjung ke sini. Rasanya keadaan di restoran ini lebih selesa dan sesuai untuk makan bersama-sama keluarga tanpa mengira umur. Konsepnya adalah steamboat dan grill. Ala ala Seoul Garden, tapi yang ni versi murah. Hehe.


Kat sini ada beberapa pakej buffet. Ada buffet bukan seafood, ada buffet seafood sahaja, dan ada buffet semua makanan tanpa kira spesies. Haha. Seingat sis, harga untuk buffet seafood dan semua makanan dan minuman di situ, paling mahal pun berharga 289 Baht (lebih kurang RM35 seorang).

Bukan setakat dapat menikmati lauk-pauk seafood yang segar, tapi ada juga sudut jeruk, kerabu, pemanis mulut, sayur-sayuran, dan mi celup Thai. Memang kalau nak kira segala macam jenis pilihan menu di Khloang Hae Seafood Buffet Halal ni, boleh pening dibuatnya. Makanlah korang sampai puas dan kenyang!

No comments:

Post a Comment